خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین؛
  حجت الاسلام یوسفی گفت: سپاه پاسداران برای تامین همه نیازهای کشور طراحی شده است؛ سپاه از جنس مردم و برای مردم و بالاترین افتخارش سپر بلای مردم شدن است و امروز بخش سازندگی سپاه پاسداران خلا جهاد سازندگی را پر کرده است.
کد خبر: ۹۵۹۶۹۵۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳

قزوین- به گزارش بسیج، به مناسبت گرامیداشت شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته عقیدتی، سیاسی در سپاه و بسیج، همایش حکمت مطهر با حضور حجت‌الاسلام یوسفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، حجت‌الاسلام آقا حسینی امام جمعه محمدیه، غفوری فرماندار شهرستان البرز، حجت الاسلام عدالتی مسؤل نمایندگی ولی فقیه، بسیجیان و کارکنان سپاه و سایر مسئولان شهری در محل سپاه ناحیه امام رضا(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام یوسفی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهید مطهری درباره نامگذاری این روز به نام معلم و هفته عقیدتی، سیاسی اظهار کرد: معلم و مربی محدود به کسانی که به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند یا حکم مربیگری دارند، نیست؛ هر کسی ممکن است نسبت به اطرافیان نقش و جایگاه معلمی، استادی و مربیگری داشته باشد و به معنای عام همه کسانی که مخاطب دارند به عنوان مربی شناخته می شوند؛ اما ویژگی‌های یک استاد و یک معلم و مربی نیازسنجی و مخاطب شناسی است و شهید مطهری به عنوان معلم و مربی یکی از ویژگی‌های بارز و شاخصش این بود که بر اساس نیاز به تکلیف و وظیفه اش عمل می‌کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: شهید مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته فلسفی بود و زمانی که افرادی از فلاسفه غرب به اسلام حمله کردند در پاسخ محکمی به مدعیان فلاسفه غرب کتابی به اسم "فلسفه و روش رئالیسم" نوشت و زمانی احساس نیاز کرد که در عرصه کودکان جای تعلیم و تربیت قرآنی خالی ست و کتاب‌ داستان راستان را نوشتند که امروز به عنوان سند افتخار از آن یاد می‌شود. همچنین در بحث حجاب و عفاف بر اساس‌ نیاز مقالاتی در نشریه زن روز آن زمان چاپ و به تکلیف خود عمل نمودند.

حجت الاسلام یوسفی افزود: امروز معلمان، اساتید و مربیانی که الگوی آنها شهید مطهری است و ویژگی‌ها و شاخصه‌های شهید مطهری را دارند، بخش عمده مشکلات تعلیم و تربیت را حل می‌کنند و امروز که در سپاه و بسیج به عنوان هفته عقیدتی، سیاسی نامگذاری شده به خاطر آن است که سپاه پاسداران به عنوان یک مجموعه نظامی به جای تجهیزات محور، انسان محور است و از این شهید بزرگوار الگو می‌گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند سپاه و بسیج برای دفاع مقدس تشکیل شد در حالی که فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی مبنی بر تشکیل سپاه قبل از جنگ تحمیلی صادر گردید؛ بعد از جنگ هم عده‌ای شیطنت کردند و با بیان اینکه جنگ تمام شده دنبال انحلال سپاه یا ادغام آن با سایر نیروهای مسلح بودند.

وی یادآور شد: سپاه پاسداران برای تامین همه نیازهای کشور طراحی شده است؛ سپاه از جنس مردم و برای مردم و بالاترین افتخارش سپر بلای مردم شدن است و امروز بخش سازندگی سپاه پاسداران خلا جهاد سازندگی را پر کرده است؛ امروز بسیج سازندگی و مجموعه سپاه در مناطق محروم در حال خدمت رسانی به مردم هستند و در حوادث طبیعی هم قبل از دستگاه‌های تخصصی حضور پیدا می‌کنند و همه بخش‌های آسیب دیده این حوادث طبیعی را به عهده می‌گیرند و این یعنی الگوگیری از شهید مطهری و اینکه هرجا نیاز باشد سپاه حضور پیدا می‌کند.

حجت الاسلام یوسفی گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری؛ هر ستونی از ستون‌های این نظام بلرزد باید به ستون سپاه ببندیم همچنان که سپاه در عملیات وعده صادق کاری انجام داد که همه معادلات دنیا اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی و غیره را تغییر داد و با یک عملیات محدود به مراکز جاسوسی، اطلاعاتی و نظامی که در حمله به کنسولگری ایران نقش داشتند همه ظرفیت استکبار جهانی و ایادی‌اش را خنثی و از بین برد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین افزود: آنچه خدا در چشم آنها به نمایش گذاشت متفاوت از واقعیت میدان بود و شاید ترس و وحشتی که خداوند به دل دشمن انداخت باعث شد که با این همه تجهیزات قادر به شمارش هم نباشند تکلیف از طرف ولی مشخص و نتیجه هم با خدا بود و با یک عملیات محدود و با ۲۰ درصد تجهیزات و امکانات مربوط به دهه هشتاد، صد درصد توان استکباری و ایادی اش را خنثی و شکست دادیم.

وی در پایان ابراز کرد: امروز فضای دنیا پر شده از عملیات محدود ما و هیچ چیزی از دفاع حداکثری آنها نیست؛ امروز تمام دیوارهایی که در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا کشیده بودند با این عملیات وعده صادق فرو ریخت و این نشانگر صدور حرکت انقلاب است و آنها از این فکر، جریان، حرکت و صدور انقلاب وحشت زده هستند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار